Photo Rating Website
Start nth 5300 NTT DoCoMo Spis prac Duda Lyrics
sprawność pieca Buderus

aaaaBober - ogól bobra!aaaa

Temat: Prosze o porade: piec kondesacyjny wiszacy Vailanta czy stojacy niekondensacyjny Buderusa
"obojętnie inny stojący to z regóły kotły jednostopniowe bez możliwości
modulacji mocy a co za tym idzie wysokośc rachunków
"
z tego co sie orientuje to nie do konca prawda

automatyka tego pieca Buderusa ma na pewna modulacje mocy
moze to byc modulacja skokowa (tego dowiem sie jutro na 100%) a nie plynna
ale jest

| witam Was

| witam

wybór jest oczywisty tylko i wyłącznie kondensacyjny "ws" twierdzi że nie

będzie oszczedności z tym bym sie kłócił i to bardzo kocioł buderusa czy
obojętnie inny stojący to z regóły kotły jednostopniowe bez możliwości
modulacji mocy a co za tym idzie wysokośc rachunków
żywotność pracy kotła jest przewidziana na około 15 lat wieckondensacyjny

kompletna kotłownia stojąca (pompy, naczynia armatura itd)cena taka sama
jak kondensacyjnego
racja blok zeliwny praktycznie nie do zdarcia ale kocioł kondensacyjny to

stal nierdzewna więc wniosek prosty

jest taka zasada że jeżeli kogoś stać na kocioł stojący to powinien
zdecydować się na kondensacyjny

sprawność kotła stojącego ok91-93%
sprawność kotła kondensacyjnego ok 103-105%

cena vaillanta kondensacyjnego katalogowa 6416+7%
vaillant stojący vk250/1-3 4823+7%(+cena dodatków)

jeżeli jest podłogówka to kondensacyjny wypiera stojący 100%

rafał

vps vaillant

--
Wysłano z vortalu budowlanego Monter.pl-http://www.news.monter.pl



Źródło: topranking.pl/1558/prosze,o,porade,piec,kondesacyjny,wiszacy.php


Temat: Ile za projekt energetyczny domu??
On 21 Kwi, 22:47, "Maniek4" <tomaszk@poczta.fmwrote:


Zasobnik musi byc, innej drogi nie widze. Mysle nad:http://www.buderus.pl/?page_id=3810a on jest z zasobnikiem w dosc
korzystnej cenie jak na taki piec.


Tez sie rozgladam za piecami i mam podobne wymagania jak Ty
(kondensat, rozpasana automatyka, zasobnik cwu) i znalazlem kotly
saunier duval ktore wygladaja na dobre a chyba tansze od buderusa. Np.
kondensacyjny isotwin condens z pelna automatyka (pogodowka +
regulator pokojowy tygodniowy) kosztuje okolo 7000 patrzac po cenach w
internecie, katalogowa cena jest o wiele wyzsza oczywiscie (ponad
10000).

Dokladnie taki sam tylko nie kondensacyjny kosztuje juz 4500, nie wiem
czy na taki sie nie zdecyduje, roznica w cenie znaczaca. Roznica w
sprawnosci i minimalnej mocy (6,8 kW w kondensacyjnym 10kW w
normalnym). Strona sauniera mi nie dziala nie ciezko policzyc kiedy by
sie zwrocilo.

Pozdrawiam
Piotr Wozniak


Źródło: topranking.pl/1558/ile,za,projekt,energetyczny,domu.php


Temat: Jaki kociol wybrac - Schafer czy Buderus?


Wszystkie te firmy oferuja podobne urzadzenia.
Zainstalowalem Buderusa ostanij wiosny i jestem b. rozczarowany.
Poprzednio uzywalem kotla produkcji " pana Gienka ze szwagrem" przez 10
lat(GZ-50)
ktory z przykroscia stwierdzam zuzywal o 25 % mniej gazu.
Przerobka kotlowni wraz z cena urzadzen wyszla okolo 20 tys PLN.
Zastanawiam sie teraz po co "jadlem te zabe"?


Caly czas sie zastanawiam, czy jest ekonomiczny sens montazu tak
drogich urzadzen. No bo tak - za jakis taki zwykly piec trzeba dac
pwiedzmy 5000 PLN, a za piec high-end powiedzmy 15000 PLN
(chyba sie za bardzo nie pomylilem). Niech zwykly piec ma sprawnosc
o 10% mniejsza od tego high-end.

Przy moich rachunkach za gaz 10% oszczednosci daje okolo 300 PLN
rocznie. Przy takim zalozeniu piec high-end bedzie sie amortyzowal
przez 30 lat. Przy uwzglednieniu wartosci pieniadza w czasie -
nie zamortyzuje sie nigdy. Nawet przy roznicy sprawnosci wynoszacej
20% problematyczny jest dla mnie ekonomiczny sens wchodzenia w
Buderusy.

Co o tym sadzicie? A moze oprocz ekonomii graja tu role inne
czynniki?

Pozdrawiam

Marek


Źródło: topranking.pl/1558/jaki,kociol,wybrac,schafer,czy,buderus.php


Temat: ogrzanie 300m2 domu -jaki piec
Witam wszystkich grupowiczów!
mam dylemat który spedza mi sen z powiek - posiadam dom ok 300m2 w tym
180 m2 to część mieszkalna 120 m2 pozostale to garaz, pralnia, letni
pokój,kuchnia gospodarcza itd. posiadam obecnie starą instalacje co
na starych rurach ,piec gazowy Elmet :) bojler elektryczny z plaszczem
wodnym, budynek wykonany : 24 suporeks12 próżnia12cegła na zewnątrz
,okna plastik, dach ocieplony i teraz mój dylemat- Jakie poprawić
sprawnosc ogrzewania - chodzi o oszczedności! w pierszej kolejnosci
chce zmienić przekrój rur - ale jaki rodzaj ogrzewania zastosować
gazowy,czy może tradycyjny na opał stały - mam kotłownię. Jeżeli
gazowy to jaki piec wybrać ? Myślałem o piecu gazowym
jednofunkcyjnym do tego zasobnik badz bojler z plaszczem wodnym i
grzałką elektryczna tak abym mógl  w lecie grzać wode, a do tego
piec CO na wszystko np Buderusa - ceny gazu ida w gorę wiec moze
bedzie można przejść na miał czy drewno w przyszlości - co o tym
myslicie prosze o jakies rzeczowe rady

Źródło: topranking.pl/1558/ogrzanie,300m2,domu,jaki,piec.php


Temat: Ogrzewanie starym olejem silnikowym

Jakby tak do oleju opałowego dolewać olej zużyty tak 30% to może i by się
spaliło?


Jako użytkownik ( nie specjalista) od 5 lat dwóch pieców olejowych
stwierdzam ze czyszczenie filtrów, wymiana dysz palnika i wzywanie serwisu
do czyszczenia komory spalania bo sprawnośc pieca by spadła było by by
bardziej kosztowne niż palenie czystym olejem.
Mam piec Buderusa i Schaffera  przy corocznym czyszczeniu pieca serwisant
wyciąga ze srodka skorupę która osiada na sciankach i obniża sprawność
pieca.

Pozdrawiam
Jacek
www.marmur-plytki.pl


Źródło: topranking.pl/1559/ogrzewanie,starym,olejem,silnikowym.php


Temat: Dwufunkcyjny Piec gazowy

kazmo napisał(a) w wiadomości: <6n3mud$2b@sunsite.icm.edu.pl...


Firma budujaca mi domek proponuje mi Vaillant Thermomax 18kW (chyba) bo
tam
ma niby znizki

a co z Wiessman'em, lub Junkers'em
a moze cos jest jeszcze ciekawszego

Nie pytam o lepsze  piece bo to zbyt ogolne

ale interesuje mnie piec o podobnych parametrach ale lepszych
mozliwosciach

Przepraszam za belkot jesli wystapil ale jestem laikiem
a nie chcem zeby mnie wykonawca nacial na JEGO UKLAD

Z gory dzieki za wszelkie uwagi

Piotr


Rozważ możliwość zakupu kotła kondensacyjnego. Viessman ma stojące, Buderus
wiszące. Nie wiem czy Vaillant i Junkers też mają w ofercie kotły
kondensacyjne. Urządzenie jest droższe od zwykłego kotła gazowego, ale
posiada niewątpliwą zaletę jaką jest wydajność (sprawność). Zwykłe kotły
odprowadzają spaliny o temp. powyżej 160 st. C. W kotle kondensacyjnym woda
jest "dogrzewana" spalinami. Zamiast odprowadzać do atmosfery spaliny o
temperaturze 160-180 st. odprowadza się je w temp. ok. 50 st. Różnica jest
twoim zyskiem (oszczędnością).
Nie wiem czy Vaillant i Junkers też mają w ofercie kotły kondensacyjne.
Tak jak napisałem - impreza jest droższa, ale warto się zastanowić co
wolisz - teraz zainwestować mniej i mieć droższą eksploatację, czy teraz
wybulić więcej, ale oszczędzać a eksploatacji. Wszystko zależy od twoich
preferencji.

Piotr Chudzicki
an@rubikon.net.pl
ICQ: 11211301


Źródło: topranking.pl/1559/dwufunkcyjny,piec,gazowy.php


Temat: Buderus - co to za piec?
Witam.

Czy ktoś może wyrazić swoją opinię nt pieców Buderus? Niestety nie
podam w tej chwili dokładnego oznaczenia, ale chodzi mi o piec gazowy o
mocy 32 kW ze sterownikiem Ecomatic 2000, zbiornik 120 lub 160 litrów.
Sprawność podobno wynosi 94% - czy to dużo?

Sorry za lamerskie pytanie, ale w tej tematyce jestem laikiem. Chodzi mi
tylko o opinie i jakieś własne odczucia z użytkowania.

Dziękuję.


Źródło: topranking.pl/1559/buderus,co,to,za,piec.php


Temat: Buderus - co to za piec?


Czy ktoś może wyrazić swoją opinię nt pieców Buderus? Niestety nie
podam w tej chwili dokładnego oznaczenia, ale chodzi mi o piec gazowy o
mocy 32 kW ze sterownikiem Ecomatic 2000, zbiornik 120 lub 160 litrów.
Sprawność podobno wynosi 94% - czy to dużo?

Sorry za lamerskie pytanie, ale w tej tematyce jestem laikiem. Chodzi mi
tylko o opinie i jakieś własne odczucia z użytkowania.


Dzieki Bogu przyznales sie... ;)

Inaczej, to znaczyloby, ze uzywajac kompa pytasz co to mysz ;)

Dziękuję.

--
Pozdrawiam
water
shanti shanti shanti



Źródło: topranking.pl/1559/buderus,co,to,za,piec.php


Temat: Kociol dwufunkcyjny

In article <34A796AF.63234@ibch.poznan.pl, "Michał Sobkowski" <m@ibch.poznan.plsays:

Marcin Berent wrote:

| Piotr Kowalski wrote:

| Witam, czy możecie polecić jakiś kocioł dwufunkcyjny do domku o powierzchni
| ok 100m2 ? Dobrze by bylo, zeby mial zaplon elektryczny, wysoka sprawnosc,
| cieplej wody ile chcesz, zamknieta komore spalania i jeszcze byl tani ;-)

| Proponuje piec jednofunkcyjny z banka (bańką, ban'ka,) na ciepla wode.
                                 ^^^^^
bańką
:-)


Jest jeszcze jedna mozliwosc pojawily sie piece dwufunkcyjne z wewnetrznym
zbiornikiem na ciepla wode wielkosci ok 3l nie jest to duzo ale na obmycie rak
w zupelnosci powinno wystarczac (typowa wydajnosc gazoweg podgrzewacza
wody to 4-10 l /min w zaleznosci od temp.)
Wiem ze jest dostepny taki piec firmu Buderus. Zadnych innych szczegolow
nie znam.
Pozdrawiam JAnusz Z.
zu@zr.ita.pwr.wroc.pl


Źródło: topranking.pl/1559/14,kociol,dwufunkcyjny.php


Temat: Jaki piec gazowy?

"Seb" <nospamafr@and.plwrote in message
| Witam!
| Jestem w temacie dosc zielony, moje pytanie: Jaki piec gazowy do
mieszkania
| 85m?
| Waham sie pomiedzy jakims Veillantem, Viessmanem albo Buderusem. A moze
| jakas inna firma?
| Doradzcie cos, prosze.

| pzdr
| Seb

Odpytaj ceny - to doskonale pomaga podjac decyzje ;-(
Jakosciowo ponoc Vissman < Buderus<Vaillant. cenowo tez.


Zgadza się z powyższym ... tym bardziej że to mała powierzchnia do ogrzania
(przy założeniu że budynek dobrze ocieplony). Sprawność jest rzeczą
drugorzędną. Ważniejsza jest cena i serwis ... a tak naprawdę brak serwisu ...
czyli brak napraw itp.
Jeżeli masz ciepłe mieszkanie i II taryfę to proponuję zastanowić się nad
grzaniem prądem ... no chyba że już masz cała instalację ... to wtedy juz
niewarto.

                                     Tomasz


Źródło: topranking.pl/1560/jaki,piec,gazowy.php


Temat: ogrzewanie , ogrzewanie
najlepiej montować piec w pomieszczeniu przeznaczonym na kotłownie , jeśli nie
ma może być w łazience lub kuchni , ale przed zamontowaniem popros do domu
kominiarza aby wskazał przewody dymowe i wentylacyjne .
Jeśli w łazience wentylacja grawitacyjna jest zła wogóle nie powinno się
montować tam kotła .i komin spalinowy musi być sprawny potwierdzony opinią
kominiarska . czym grozi - zaczadzeniem brak sprawnego przewodu spalinowego , a
brak wentylacji i nawiewu złym spalaniem .
Wszyscy producenci kotłów twierdzą iż są najlepsi , mnie dobrze sie pracuje z
Vaillantem , Buderusem , Aristonem , uważam iz Świebodzice nie są złe obecnie
TERMET , poprawnie pracuja De Dietrich , ale jeśli dana marka ma duzy wybór to
na ogół te najtańsze modele są najprostszymi rozwiązaniami odbiegającymi od
pozostałych modeli technicznie.. Szukaj kotła z modulacją -prawie wszystkie
wiszące - i z jakimś sterownikiem .
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,13646677,13646677,ogrzewanie_ogrzewanie.html


Temat: JAKI KOCIOŁ!!!!!!!!!!!!
Czy jesteś pewna, że kocioł kondensacyjny traci na sprawności przy zmianie gazu?
To jakaś dziwna opinia.
Ja mam kocioł kondensacyjny, w którym wymienia się dysze przechodząc z gazu
ziemnego na propan-butan, ponieważ propan butan jest lepszy, dysze mają
mniejszą średnicę, ale w piecu kondensacyjnym sprawność ponad 110 proc. bierze
się z odzysku ciepła spalin, więc rodzaj gazu wg mnie nie ma żadnego znaczenia.

Podzwoń do Buderusa, Ulricha, Viessmana... i popytaj jak się zmienia sprawność
przy zmianie gazu. Możesz zawsze powiedzieć, że w firmie X, to coś kręcili, a
ty potrzebujesz pewnej informacji...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,28100182,28100182,JAKI_KOCIOL_.html


Temat: ogrzewanie domu gazem
> prawie 9 tys. (propozycja instalatora De Ditrich), a teraz nie mam tyle i
muszę
> jeszcze trochę pociągnąć z tym buderusem

A Junkers, Vaillant itp? Ten piec najlepszy, który ma sprawny serwis.
Zasobnik może być innej firmy (polski). Koszt całości ok. 5 - 6 tys.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,55758863,55758863,ogrzewanie_domu_gazem.html


Temat: co jest nie tak z osiedlem równoległa?
lomek2 napisał:

> Decydując się na zakup takiego lokum trzeba od razu dodać jakieś 3.5-4 tysięcy
> na klimatyzację. Można taniej, jakieś no name z marketu albo LG, ale wtedy
> rachunek za prąd będzie istotnie wyższy + zawiesina pleśni i mikrobów w
powietrzu
łomku. Ty techniczny człowiek a takie herezje zapodajesz:).
Z klimatyzatorami w tej chwili jest tak jak z większościa gratów do mieszkań.
Np. piece CO- obecnie wszystkie mają te same włoskie bebechy bez wzglądu na to
czy to Junkers czy Buderus podobnie jest z pralkami. Podejrzewam że w
klimatyzatorach jest analogicznie.
Sprawność klimtyzatorów to coś ponad 90%do 95%. Czyli przy mocy przeciętnego
klimatyzatora ok 2,5-3KW pięć procent to niecałe 150W róznicy w poborze energii.
Rozsądne korzystanie z klimy to połowa sukcesu w walce o niższe rachunki a nie
wybór producenta.
Co do pleśni również się nie zgodzę. Każdy klimatyzator jest siedliskiem
takowych i po przostu trzeba go konserwoweć i dezynfekować.
Całkiem przyzwoity klimatyzator stacjonarny mozna kupić już od ok 800, PLN.
Dodatkowo trzeba dokupić trochę rurek i zawieszki do chłodnicy.
3kW spokojnie wystarczy na 21-25m2

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,229,62835135,62835135,co_jest_nie_tak_z_osiedlem_rownolegla_.html


Temat: Wybor kotlowni
Witam


W zwiazku z licznymi postami dotyczacymi piecow CO i problemow zwiazanych
z regulacja temperatury mam pytanie do uzytkownikow, ktory z piecow wybrac
(za i przeciw mile widziane):
1. Buderus Logano G124 XL + c.w.u
2. Junkers Suprastar KN 18-8 DP + c.w.u. SK 130-1E
3. Viessmann Vitogas 100 + c.w.u. Vitocell-V 100
4. De Dietrich (symbolu nie pamietam) + c.w.u.

Jezeli ktos z Grupowiczow znajdzie chwilke, to prosze o pomoc, bo ja juz nie
wiem jak sie nazywam ;-))))


Ja też chodzę chory od 3 tygodni.
Po przeczytaniu wszystkich postów na ten temat (i temat "regulator pododowy +
czujnik temp. wew.") mam już pewną wizję -:))  
Skłaniam się do rozwiązania:
Viessmann Vitogas 300 + regulator Vitotronic 200 KW1 + Vitocell 100
Zalety:
1. Kocioł Vitogas 300 a nie 100 ponieważ ma palnik promiennikowy, większą
sprawność 94% i inne argumenty reklamowe (dałem się złapać -:( ) i bardzo cicho
pracuje (a dla mnie niestety jest to ważne)
2. automatyka koniecznie minimum Vitotronic 200
2a) ponieważ ma ona regulator pogodowy, natomiast KW1 oznacza że może ona
sterować tylko jednym obiegiem bez mieszacza.
2b) Kiedyś (za 10 lat) do tej automatyki podłączę sobie moduł komunikacyjny
VitoCom i będę mógł tym kotłem sterować z Internetu, komórki itp.
2c) Mogę sobie dowolnie sterować krzywymi grzewczymi (nachylenie, przesunięcie)
bez wzywania serwisu (a w prostrzej automatyce Buderusa podobno nie)
2d) ma dodatkowe perzyciski "party", "oszczędność" (a w automatykach innych firm
tego nie widziałem)
2e) Kilka (4) przedziałów temperatury w ciągu dnia na c.o.
2f) Sterowanie pompą cyrkulacyjną w czasie (tylko nie wiem ile takich
przedziałów postoju może być)
2g) niezależne sterowanie w czasie temperaturą w zasobniku c.w.u. (a słyszałem,
że w innych firmach jest to jakoś sprzeżone)

(3. Ładnie wygląda)

Wady:
 Cena, Cena, Cena i Cena

Niepewności:
  Ciągle nie wiem czy kocioł będzie działał z pogodówki i krzywej oraz będzie
jednocześnie widział temp. wew. z czujnika  i przy osiągnięciu zadanej temp. się
wyłączy???

Pozdrawiam
Radek Strzelecki
e-mail: rad@altkom.com.pl


Źródło: topranking.pl/1558/wybor,kotlowni.php



Bober - ogól bobra!

Designed By Royalty-Free.Org