Photo Rating Website
Start nth 5300 NTT DoCoMo Spis prac Duda Lyrics
sprawozdanie z przedstawienia teatralnego

aaaaBober - ogól bobra!aaaa

Temat: Nagość w teatrze
UWAGA. 4.48 PSYCHOSIS w Rozmaitości
W Rozmaitości 30.09 rusza seria przedstawień 4.48 Psychosis z Magdaleną
Cielecką.
- Kupować bilety po prawej stronie (do miejsca 10). O ile nie zmienili podczas
wakacji numeracji).
- Nie czytać przed spektaklem recenzji. Znalazłem w internecie szczegółowe
sprawozdanie ze sztuku i źle mi się oglądało.
- Udasz konesera, jeżeli nie będziesz oburzony, że aktorzy nie wyszli do widzów
na koniec przedstawienia. Wiesz, to taki chwyt artystyczny. W tym
przedstawieniu tak jest. Ciekaw jestem czy ktoś zna inne przedstawienia, na
których aktorzy nie wychodzą do klaskającej widowni (poza teatrem telewizji!!).

Napisz czy na Magdalenie widać było ślady opalenizny. Pisałem już kiedyś, że
sztuka daje możliwość tej istotnej obserwacji.

Jeżeli nie jesteś psychiatrą albo jego pacjentem, to aby się potem zorientować
o co chodziło w sztuce poczytaj recenzje specjalistów (od teatrów!). Jest parę
recencji, które nawet mnie zainteresowały. W przypadku tej sztuki jest
konieczne również poznanie autorki. Wiedza pozwoli Ci na zabłysnięcie w roli
światowego intelektualisty przez parę kolejnych lat.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,509,3647660,3647660,Nagosc_w_teatrze.html



Temat: Zasady pisania recenzji

RECENZJA

Recenzja to typ sprawozdania, w którym omawiacie konkretny utwór literacki, muzyczny, filmowy, plastyczny, teatralny, audycję radiową, koncert, wystawę. Jest to forma zbliżona do sprawozdania, zawiera jednak elementy subiektywne: oceny, sądy, porównania.
Recenzję można nazwać wypowiedzią sprawozdawczo-oceniającą. Sztukę jej pisania powinni opanować wszyscy, którzy chcą być w przyszłości dziennikarzami, krytykami filmowymi lub teatralnymi. Jest to takie omówienie filmu czy sztuki, w którym do wiadomości o samym dziele dodaje się swoją ocenę.

Recenzja zawiera dwa elementy:
# sprawozdawczy, w którym podaje się informacje o autorze, reżyserze, aktorach, przedstawia się treść utworu, można również zasygnalizować główne problemy utworu,

# oceniający, przedstawiacie zalety lub wady utworu, oceniacie jego kompozycję, język, styl albo grę aktorska, scenografię, nastrój przedstawienia. W tej części recenzji możecie przedstawić swoje poglądy.


# nie zapomnij podać najistotniejszych faktów dotyczących wydarzenia, które recenzujesz,

# nie bój się wyrazić własnego zdania, ale pamiętaj, że zawsze należy je poprzeć je argumentami.

A oto przykład:

Czy znasz "Trylogię" Sienkiewicza?
(recenzja książki)

Nawet najlepszy film nie odda uroku żywego słowa. Tylko czytając, czujesz, że jesteś jednym z uczestników tej fantastycznej przygody. Razem z bohaterami przeżywasz smutki i radości, bierzesz udział w ich życiu, razem tworzycie historię. Twoja wyobraźnia pracuje, widzisz wszystko, to co oni widzą: zielony step ciągnący się do horyzontu, trawy tak wysokie, że jak zeskoczysz z konia, to z daleka nikt Cię nie zobaczy. A ludzie...! Charaktery...! Ich język...! Czytając warto wsłuchać się w ten gwar ludzkich głosów, szczęk broni, szum wiatru, szelest traw i śpiew słowików, co to Rzędzianowi spać nie dały. Czytasz i bawisz się świetnie!



FROM :



http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/2720/idc/8/


Źródło: topranking.pl/923/zasady,pisania,recenzji.php


Temat: krytyka teatralna - warsztaty
krytyka teatralna - warsztaty
Uwaga! Zwolniło się jedno miejsce na warsztatach teatralnych organizowanych
przez Klub Krytyki Teatralnej - Sekcja Polska AICT.
Przypominam zasady:

KLUB KRYTYKI TEATRALNEJ SEKCJA POLSKA AICT

zaprasza wszystkich chętnych (nie ma ograniczeń wiekowych ani zawodowych),
którzy pragnęliby opanować warsztat recenzenta, a potem krytyka teatralnego do
udziału w

WARSZTATACH KRYTYKI TEATRALNEJ,

które będą się odbywały w weekendy od 5 września do 13 grudnia 2009.
Program zajęć obejmuje m.in.
- uczestnictwo w próbach i spektaklach w wybranych teatrach stołecznych
- spotkania z krytykami, artystami teatru, dramaturgami
- wykłady, seminaria
- warsztaty: notatka, informacja, zapowiedź, reklama, felieton, sprawozdanie,
recenzja, sylwetka, biogram, wywiad itp.
Każdy z uczestników otrzyma dyplom ukończenia warsztatów.
Prace warsztatowe będą publikowane m.in. w magazynie internetowym Klubu
Krytyki Teatralnej „Yorick” (www.aict.art.pl) oraz wybranych czasopismach i
innych mediach. Na zakończenie planowane jest wydanie zeszytu zawierającego
wszystkie prace uczestników warsztatów. Zajęcia będą prowadzili specjaliści w
poszczególnych dziedzinach. Najciekawsza osobowość warsztatów zostanie
rekomendowana do udziału w zagranicznych warsztatach krytyka teatralnego
organizowanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Teatralnych
(AICT). Uczestnicy warsztatów trakcie zajęć zapoznają się z rodzajami teatru i
ich odmiennością, (teatr dramatyczny – tradycyjny, inscenizacyjny, offowy,
teatr lalek, teatr muzyczny, opera, teatr tańca, balet, pantomima, teatr TV,
radiowy), tajnikami technik teatralnych, sposobem patrzenia na teatr, a przede
wszystkim zdobędą praktyczną umiejętność opisywania teatru i zjawisk kultury.
Zajęcia będą się odbywały w weekendy w Salonie Kapeluszy „Porthos”, Teatrze
Druga Strefa oraz w księgarni – kawiarni „Tarabuk” w Warszawie. Koszt: całość
500 złotych, możliwa opłata w ratach (w kwocie tej mieści się uczestnictwo w
przedstawieniach teatralnych).

Zapisy są przyjmowane do 30 września br. drogą mailową na adres:
joah@poczta.onet.pl lub telefoniczną: 501 313 293 (Justyna Hofman – Wiśniewska).

UWAGA! Dla wszystkich, którzy zgłoszą się w tym terminie zajęcia wrześniowe
zostaną powtórzone.

Uwaga! Ilość miejsc ograniczona! Więcej informacji na stronie: www.aict.art.pl

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,509,100084615,100084615,krytyka_teatralna_warsztaty.html


Temat: Dozywotni dyr Teatru w Plocku.
Gość portalu: MICHAL napisał(a):

> Z miazdzaca krytyka Teatru w Plocku wystapila specjalna komisja
> pod kierownictwem Wojciecha Siemiona.Komisja przyslana byla
> z Warszawy.Pisala o tym rok temu prasa ogolnopolska.Takze
> Lokalna G.W.

Zatem poszukam w archiwum sprawozdania tej komisji.

> Wnioski komisji byly nastepujace.Teatr nie tworzy zadnych
> pod wzgledem artystycznym spektakli.Nalezy rozpisac konkurs
> na stanowisko dyrektora.

Krótko i węzłowato. Mam nadzieję, że w rzeczonym sprawozdaniu komisji będzie
napisane trochę więcej, bo zarzut podany powyżej zupełnie mnie nie przekonuje.
Chętnie zapoznam się z całym raportem i uzasadnieniem. Poza tym mam taką
wątpliwość: jak można w dość krótkim czasie (jak sądzę) ocenić działalność
teatru. Na postawie czego? Zapisów wideo spektakli (o ile ktoś to nagrywa)? Na
podstawie recenzji (te nie zawsze są obiektywnym źródłem informacji)? Na
podstawie plakatów i spisu przedstawień lub danych na temat frekwencji (ale jak
z tego wyciagnąć wniosku na temat poziomu artystycznego)? A może komisja
wybrała się po prostu na jeden spektakl i na tej podstawie wyrobiła sobie
zdanie na temat całości? Mam nadzieję, że ten raport rozwieje moje wątpliwości.

> Pod tak sformulowanym oswiadczeniu p.Makrowiecki powinien
> zlozyc dymisje i jak najszybciej zmienic zawod.Powinny
> tez wystapic z odpowiednim dzialaniem wladze miasta,ktore
> komisje do Plocka sciagnely.Zdecydowaly jednak wzgledy
> pozaartystyczne.Skandal.

Skandal to mocne słowo. A jak nazwać fakt, że prawdopodobnie ten sam człowiek
wpisuje się dwa razy w tym samym wątku pod różnymi imionami (to pewnie dla
dodania powagi swoim opiniom) i żądą dymisji dyrektora teatru, w którym
prawdopodobnie nie był od dłuższego czasu?
Na koniec poproszę jeszzce kolegę Artura vel Michała o odpowiedź na moje
pytanie nr 3. Dziękuję z góry. :-))
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,66,5727745,5727745,Dozywotni_dyr_Teatru_w_Plocku_.html



Bober - ogól bobra!

Designed By Royalty-Free.Org